Intervallet för hämtning av plast- och pappersförpackningar i Gullspångs kommun har ändrats från varannan vecka till var fjärde vecka. Det innebär att förpackningarna blir kvar längre i kärlen innan tömning. Vi ser nu att en del kärl snabbt blir överfulla och förpackningar packas så hårt att de fastnar. Då kan kärlen vara svåra att tömma helt.
Tänk på att det endast är förpackningar som ska läggas i förpackningskärlen. Andra produkter, som till exempel presenningar eller bad- och poolplast, ska inte slängas där.
För att tömningen ska fungera så bra som möjligt ber vi dig att:
När förpackningarna är platta tar de mindre plats och lossnar lättare vid tömning. Det gör arbetet smidigare och minskar risken för att material blir kvar i kärlet.
Tack för att du hjälper till att sortera rätt och hålla kärlen lätta att tömma!