Trygghetslarm
Trygghetslarm är till för att skapa trygghet för dig och dina anhöriga. Det är en tjänst som gör det möjligt för dig att komma i kontakt med personal vid oförutsedda situationer. Larmet är till för att skapa trygghet för dig i ditt hem och används om du blivit hastigt sjuk, har fallit omkull eller behöver ha hjälp av någon annan anledning.
Trygghetslarmets funktion
När du trycker på din larmknapp kommer du i kontakt med larmcentralen. Personalen på larmcentralen tar emot ditt larm och frågar vad som har hänt. Om du behöver hjälp ringer de till hemvårdspersonalen i ditt område. Personalen kommer hem till dig så snart de kan.
Installation
Trygghetslarm installeras av kommunens utvalda personer. Larmapparaten kopplas till ett eluttag. Du blir meddelad i tid när installationen ska ske.
Hur man ansöker om trygghetslarm
För dig som är över 67 år behöver ingen utredning göras. Ta kontakt med biståndshandläggaren för att ansöka om trygghetslarm.
Vad kostar trygghetslarm
Avgiften för trygghetslarm är 325 kronor per månad.
Sidan senast uppdaterad:
Relaterad information

Kontakt
Maria Myrén
Biståndshandläggare
Telefon: 0551- 360 88
Telefontid: 08.30-09.30
E- post: Maria Myrén
Annelie Sundström
Biståndshandläggare
Telefon: 0551-362 24
Telefontid: 08.30-09.30
E- post: Annelie Sundström
Lisa Andersson
Biståndshandläggare
Telefon: 0551-362 74
Telefontid: 08.30-09.30
E- post: Lisa Andersson
Ansvarig nämnd
Vård- och omsorgsnämnden