Gullspångs kommun Till startsidan Gullspångs kommun
Use Google to translate the web. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

DÖLJ MENY

E-faktura

Gullspångs kommun erbjuder e-faktura för följande tjänster:

  • Barnomsorg
  • Äldreomsorg
  • Vatten/avlopp

Här nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna om e-faktura.

Vad är en e-faktura?

Det är en elektronisk faktura som skickas till dig via din Internetbank, där fakturan går att titta på elektroniskt.

Hur anmäler jag mig till e-faktura?

Via din Internetbank letar du upp listan över de företag som är anslutna till elektronisk faktura. Välj Mariestad Töreboda Gullspång VA för tjänsterna vatten och renhållning eller Gullspångs kommun för tjänsterna barnomsorg och äldreomsorg. Fyll sedan i anmälningsformuläret.

Kan jag betala någon annans e-faktura via min Internetbank (t.ex. make/makas faktura)?

Ja, du fyller i både dina och din make/makas uppgifter på anmälningsformuläret.

Hur avanmäler jag mig från e-faktura?

Via din Internetbank letar du upp avanmälan för e-faktura. Där följer du instruktionerna för avanmälan.

Hur vet jag att jag fått en e-faktura till min Internetbank?

Du måste regelbundet kontrollera hos din Internetbank om du har några e-fakturor som har kommit in för betalning. Vissa banker erbjuder även sms och mailtjänster för att få information om att man fått ny e-faktura.

Får jag pappersfaktura?

Nej, när du är anmäld till e-faktura får du inte längre någon pappersfaktura från Gullspångs kommun.

Vilken information får jag på e-fakturan?

E-fakturan innehåller samma uppgifter som en pappersfaktura.

När betalas en e-faktura?

När du har godkänt din e-faktura hos din Internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen.

När får jag den e-fakturan?

E-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått pappersfakturan.

Vad händer om jag missar att betala?

Om du missar att betala din e-faktura, skickar Gullspångs kommun en påminnelse i pappers form. En betalningspåminnelse skickas aldrig elektroniskt.

Vad händer om jag byter bank?

Om du byter bank måste du själv anmäla dig hos din nya bank för tjänsten e-faktura från Gullspångs kommun.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om e-faktura?

Har du frågor om betalningen, kontakta din Internetbank. Har du frågor om innehållet i fakturan kontakta den referens som finns angiven på fakturan.

Behöver du ytterligare information om e-faktura, kontakta Ekonmienheten på Gullspångs kommun, se kontaktuppgifter under kontakt här på sidan. 

Sidan senast uppdaterad: 2018-08-02

Relaterad information

Kontakt

Frågor om betalningen

Kontakta din internetbank

Frågor om fakturan

Kontakta den referens som finns på fakturan

Ytterligare information om e-faktura

Sandra Åberg
Redovisningsekonom
Telefon: 0506-180 30
E-post: Sandra Åberg

Linnea Jakobsson
Ekonomiassisistent
Telefon: 0506-180 16
E-post: Linnea Jakobsson

Ansvarig nämnd

Ekonominämnden

Kontakta oss

Adress

Gullspångs Kommun
Torggatan 19
Box 80
548 22 Hova

Telefon

0506-360 00

Samarbetskommunerna
Mariestad kommun till startsidan
Töreboda kommun till startsidan